------- auto & moto -------

JízdaMercedes-AMG GT S - pro ty co nechtějí 911.

Pokud máte možnost svést se mezi prvními v česku s novým želízkem v ohni od Mercedesu, jedná se o příležitost, která se nikdy neodmítá, ikdyž jde jen o pár chvil strávených za volantem. Někdy i chvilkové setkání vypoví o charekteru hodně. Představujeme zbrusu nový Mercedes-AMG GT ve verzi S.

 

mercedes amg gt s

 

Takže jak na mě GT ve verzi S zapůsobilo?

Po designové stránce se jedná o pohledné auto, které ctí nastolený design Mercedesu. Vzhled je vždy věc osobního vkusu, za sebe ale musím říci, že auto se mi líbí, ale v porovnání s modelem SLS, je to taková slabší káva. Za mě není prostě dost “kulervoucí”. Což slsko bylo bezevšeho. Pokud se zaměřím na interiér, tak tam je to přesně naopak. Na SLS se již podepsal lehce zub času, zejména rozlišení displejů v porovnání s novějším modelem je jasně slabší, nicméně u sportovního auta na tom až tolik nesejde. Novinka nabízí krásný interiér. Pozice za volantem je úkázková, jen volič automatické převodovky je utopen hodně vzadu na středovém panelu, což vyžaduje pro dosahnutí na něj vykloubení ramene a opětovné nahození. Nic co by se nedalo přežít. Na středovém panelu je několik tlačítek a otočných ovladačů, které slouží k nastavení jak podvozku, tak otevření výfukových klapek, jízdních režimů a stabilizace. Celé auto sedí opravdu jen pár milimentrů nad zemí, takže první nastupování může vyvolat lehce šok. Po nasednutí člověk útulně zapadne do sportovních sedaček a kabina jej celého obepne. Široký nastupní práh a jeho výška umocňuje dojem, že nesedím v obyčejném autě. 

 

mercedes amg gt s interior

 

Co tedy jízda samotná? Je to raketa?

Jelikož se jednalo o krátkou jízdu, přepnul jsem jízdní režim do módu Sport Plus, což zaručuje velmi rychlé reakce na pohyb Vaší pravé končetiny a otevře výfukové klapky naplno. Vyšší level je už jenom režim Race, ale jeho použítí bych omezil na závodní okruh. Orchest může začít. Po samotném nastartování proniká zvuk linoucí se z koncovek výfuku do kabiny až příliš hřmotně a motor není téměř slyšet. Výfukové klapky dělají své. Tady lze pozorovat další rozdíl v porovnání s SLS. V slsu byl za každých okolností slyšet obrovský osmiválec zabírající kus místa před Vámi, zpívající svůj soundtrack řidiči. Melodie z koncovek výfuku pouze dokreslovala zvukový projev. U AMG GT je ale za všech okolností více slyšet výfuk, než motor. Což je trošku naškodu. Inženýři odvedli kus poctivé práce, takže melodie je opravdu i přesto všechno dechberoucí. Jen zvuková kulisa motoru tomu trošku chybí.

Změna jednotlivých rychlostích stupňů je plynulá a velmi rychlá, bez extrémních kopanců. Nezkoušel jsem řadit pádly pod volantem, vše jsem nechal na automatice a soustředil se na jízdu. Vysloveně jsem ani neměl potřebu řadit si sám, neboť převodovka odváděla svou práci velmi dobře. Převodové skříně v Mercedesech ve většině případů nevykazovaly takovou rychlost v přeřazování a podřazování jako převodovky konkurence, jenže převodovka v AMG GT je úplně o něčem jiném. Ačkoliv vychází z SLS, tak je kompletně předělaná a je to opravdu znát za každé situace. Tady získává AMG GT body k dobru. 

Výkon motoru ve verzi S je 510 koní a když má něco přes 500 koní, težko bychom to označili za výkonově slabé. GT S má opravdu výkonu a síly na rozdávání, zrychlení je impozantní a je jedno jestli jedete 50, 150 nebo 200. Na výjezdech ze zatáčky je po přidání plynu auto mírně přetáčivé a dovolí Vám jít do lehkého driftu, který se srovná jen mírnou korekcí volantu. To vše i při zapnuté ikdyž v Sport plus režimu lehce omezené stabilizaci. Ovšem člověk se nemusí bát, že po každém přidání plynu v zatáčce půjde auto do nezvladatelného smyku a skončí někde mimo cestu ve křoví. Na to je až moc dobře vyvážené a podle všech pravidel nastavené na spíše neutrální chování. Za nedotáčivé bych ho rozhodně neoznačil. Mercedes odvedl kus poctivé práce a jde to poznat na každém detailu auta. Člověk si do něj sedne a pokud má něco odježděno tak s autem lehce splyne a vytvoří jeden kompletně propojený celek, což je úžasné. V SLS tomu tak nebylo, člověk se sním musel nejdřív naučit žít a potom mohl něco zkoušet. 

Podvozek ve sportovním režimu je tvrdý a některé nerovnosti ho dokážou mírně rozhodit. Nepřepínal jsem jej do cestovního režimu, takže nevím jak velký rozdíl by to byl co se poddajnosti a filtrování nerovností týče. Co jsem se ale dozvěděl, tak je lepší nechávat podvozek v Comfortu a motor v režimu Sport plus. Pro případ, že se nejedná o okruhové ježdění samozřejmě. Jednou je ale AMG GT sportovním vozem, které můžeme opravdu označit za sportovní, takže čekat od něj pohodlnost třídy S by bylo naivní.  

 

mercedes amg gt s

 

Jaký je tedy závěr?

AMG GT je opravdu skvostné auto a s největší pravděpodobností bych mu dal přednost před Porsche 911. Proč? Kvůli toho rozruchu, který kolem sebe udělá a jeho charakteru. Líbí se mi vzhledově, ale musí mít  buď zářivě žlutou, červenou nebo možná ještě bílou či světle šedou barvu. V tmavých odstínech se ztrácí krása Gétéčka. Koupit bych si ho ovšem asi nekoupil a to z jednoho prostého důvodu. Nezaujalo mne tak, jak to dokázalo SLS AMG GT, kterému bych dal přednost a koupil si právě jej. Bohužel objednat již nejde, takže nezbývá než navštívit v Německu některého z prodejců, který SLS za tučný balík peněz prodává. Neboť cena roste raketově vzhůru. Jednou bude SLS legendou, což AMG GT bohužel asi ne. Tedy alespoň pro mne ne. Ale to z něj nedělá špatné auto, naopak je výtečné, jen v mích očích mělo sakra výborného, leč někdy neurvalého předchůdce. 

 

Za zapůjčení a profesionální přístup děkujeme autorizovanému prodejci značky Mercedes-Benz společnosti Centrum Moravia Sever. 

21.04.2015 11:41/ Auto

Tvůj komentář:

O webu

Vítejte na MotorVillage! Web a blog v jednom. Máte před sebou projekt nadšence, který se zajímá o svět motorismu, jak jednostopého tak dvoustopého a rád by své názory, získané informace a zážitky prezentoval prostřednictvím MotorVillage všem návštěvníkům, kteří zde zavítají ať již náhodou, nebo se jedná o pravidelné čtenáře. Budeme rádi za všechny Vaše reakce a doufáme, že se obsah MotorVillage bude líbit!