------- auto & moto -------

Jízda: Jaguar XE 2.0 d 180k na okruhu.

Na Masarykově autodromu jsem měl jednoho chladného podzimního dne možnost řídit nový Jaguar XE s nově vyvinutým dvoulitrovým dieslovým motorem o výkonu 180 koní, automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Designově se mi auto opravdu líbí, menší zklamání nastává pouze v případě zadních lamp světlometů, čekal bych něco víc. V porovnaní s předními světlomety jsou ty zadní absolutně bez nápadu a tvarově trošku odpudivé. Tohle se nepovedlo. Po nasednutí Vás příjemně obklopí palubní deska a pohltí překvapivě komfortní a dobře padnoucí sedačky. Za volantem jsem během chvilky v perfektní pozici a ještě chvíli se rozhlížím po interiéru. Palubní deska má šmrnc, její členění z fotek vůbec nevynikne, ve skutečnosti je interiér perfektní. Není příliš vulgární, ale ani v žádném případě nudný. Navíc jde z něj cítit aura britského aristokrata. Neprocházel jsem nějak extra multimediální systém, nevím zhola nic o tom jaká je funkčnost a přívětivost všech ovládacích prvků co se každodenního používaní týče. Na tyto věci nebyl čas, šlo hlavně o to vyzkoušet XE na okruhu. 

Po nastartování není motor skoro vůbec slyšet, vibrace jsem v pedálech ani volantu také necítil. Takže na volnoběh celkem dobře utlumen. Při vytáčení lze poznat jaké palivo spaluje, ale zvuk vytočeného čtyřválce mi vůbec nepřišel otravný. Motor jde do otáček celkem rychle a hladce, nečekejte žádné kopance, jeho zátah je plynulý v celém spektru otáček. Spojení s automatem ZF je prvotřídní, na podřazování pádly reaguje vcelku svižně. XE má pohon zadních kol a pokud chcete, můžete si připlatit za čtyřkolku. Se zadním pohonem souvisí i řízení, které by mohlo poskytnout trochu zpětné vazby a nebýt zatížené od poháněné nápravy, jako v případě automobilů s předním pohonem. A opravdu ano, vazba mezi předními koly a volantem je perfektní. Taktéž podvozek je velmi dobře naladěn i na 19 palcových kolech. Sice povrch okruhu je hladký jako dětská prdelka, ale když jsem přejížděl přes obrubníky, auto se chovalo čitelně, dobře tlumilo a nenechalo se vůbec rozhodit. Se zapnutou sportovní trakcí bylo auto mírně přetáčivé a hravé. Opravdu jsem byl velmi mile překvapen z chování auta na okruhu, navíc s dieslovým motorem pod kapotou. Výkon 180 koní na normální provoz bude bohatě dostačovat, s autem hýbe hezky a spotřeba patří k těm nižším. Na okruhu dosahovala okolo 11,6 litrů na sto a to mi přijde jako skvělá hodnota vezmeme - li v potaz, že jezdím s plynem na podlaze a využívám potenciál auta. 

XE je zajímavé vozidlo, které se velmi dobře řídí. Má pro mne krásný interiér, ikdyž né tak prostorný jako konkurence a exteriér si s jiným autem nezaměníte. Řidič, který se rád sveze ocení jeho přednosti. Pro ostatní je to velmi dobrá alternativa k zavedené německé trojici a určitě stojí za vyzkoušení! 

13.01.2016 11:32/ Auto

Tvůj komentář:

O webu

Vítejte na MotorVillage! Web a blog v jednom. Máte před sebou projekt nadšence, který se zajímá o svět motorismu, jak jednostopého tak dvoustopého a rád by své názory, získané informace a zážitky prezentoval prostřednictvím MotorVillage všem návštěvníkům, kteří zde zavítají ať již náhodou, nebo se jedná o pravidelné čtenáře. Budeme rádi za všechny Vaše reakce a doufáme, že se obsah MotorVillage bude líbit!