------- auto & moto -------

Názor: Elektronika v autech. BMW 7 series a její klíček.

Mnoho lidí říká, jak je dnešní doba prošpikovaná elektronikou. Já jim musím dát zapravdu. Skok za posledních dvacet let je obrovský, úpřímně si nedokážu představit dobu za dalších dvacet let. Budoucnost může být hodně zajímavá, ale zároveň i dost šílená. Podívejme se na dnešní automobily. Nejdříve lidé jezdili na koních, poté na koňských povozech, koňské povozy nahradily první automobily a ty se postupem času vyvinuly až do podoby jaké je známe dnes. Takže jak máme prošpikované domácnosti elektronikou, tak začínají být i auta a né jen ty z vyšších tříd, ale dneska Vám umí například samostaně zaparkovat skoro každé auto také ze střední třídy. Tohle je příklad dobrého pomocníka, protože né každý je v parkování zběhlý a parkpilot jim doslova usnadní život.

Nicméně je všeobecně znám pojem tzv. kurvítka, která zaručí, že výrobek po určité době zamává a odejde do věčných lovišť. V případě automobilů myslím, není kurvítek potřeba, protože leckdo ze servisu Vám řekne, jak je to se spolehlivostí automobilů a pokud se něco pokazí v elektronice moderního auta, je nadlidský úkon závadu objevit a opravit. Jasně, žijeme v moderní době, ale opravdu je nutné dělat z aut výkonné počítače, které umí jezdit? Kdo se proboha potřebuje připojovat v autě na net, dívat se na sociální sítě a mnoho dalšího. Když už, tak máme chytré telefony. V budoucnu nás nečeká nic moc lepšího, tedy ty co rádi řídí. Auta už nebudeme řídit, jen si do nich sedneme a odvezou nás na místo určení. Navíc i komponenty z nichž je každý automobil vyroben nejsou tak kvalitní jako před léty, zárukou spolehlivosti není ani vyšší cenovka vozu, někdy to může být úplně naopak. Všechno je děláno na určitý kilometrový nájezd a trvanlivost několika let. Je to smutné, ale je to tak. Bussines je bussines. Jako zářný příklad mohu úvest kvalitu brzdových kotoučů, které v dnešních vozech vydrží v průměru 60 tisíc kilometrů, záleží jak kdo brzdí. Na mém předchozím autě, uvedeném do produkce v roce 2003, kdy bylo ihned koupeno vydržely kotouče a destičky 110 tisíc kilometrů!  Kvalitní auta se vyráběla prý do roku 2006, nevím ovšem co je na tom pravdy. 

Pojďme zpátky k tomu, co mě trošku pohoršilo. Tím je nový “klíč” k BMW řady 7, tovární označení G11. Zaprvé má displej a řadu funkcí. Takže to vlastně není klíč, ale smartphone ze kterého nejde telefonovat. Tou asi nejzajímavější věcí je to, že díky něj můžete své BMW zaparkovat aniž by jste v něm seděli. Použítí? Najdete si místo na zaparkování, které je ovšem dost úzké na to, aby jste pohodlně nemohli vystoupit. Tak si vystoupíte předem a za pomocí klíčku můžete nacouvat, nebo zajet mezi dvě příčně stojící auta. Já osobně bych ale s autem startující na částce okolo tří milionu neparkoval mezi auty v úzkém prostoru a neriskoval tak ťukance od ostatních, protože za ně jejich auta sami nevyjedou z řady jako to vaše. Myšlenka možná zajímava a na press konferencích určitě hojně diskutována, ale ve skutečnosti k ničemu. Pro mě.  
A copak Vám nabídne displej klíčku? Samé nepotřebné hlouposti, jako je kupříkladu stav paliva v nádrži. Avšak tyto informace můžete mít i ve svém telefonu, či tabletu, pokud si stáhnete aplikaci od BMW k tomu potřebnou. Nejlepší na tom je, že tento klíč je potřeba nabíjet, což se děje za jízdy v automobilu, jinak myslím nikoliv. Možná BMW dodává ke klíčku i nabíječku do sítě, což by bylo, posuďte sami, velmi úsměvné. Nabíjet si mobil a zároveň klíč od auta, v opačném případě neodjedu? Děkuji, tohoto a všeho přehnaného se rád zřeknu. 

12.01.2016 10:16/ Úvodník

Tvůj komentář:

O webu

Vítejte na MotorVillage! Web a blog v jednom. Máte před sebou projekt nadšence, který se zajímá o svět motorismu, jak jednostopého tak dvoustopého a rád by své názory, získané informace a zážitky prezentoval prostřednictvím MotorVillage všem návštěvníkům, kteří zde zavítají ať již náhodou, nebo se jedná o pravidelné čtenáře. Budeme rádi za všechny Vaše reakce a doufáme, že se obsah MotorVillage bude líbit!