------- auto & moto -------

Jak jsem absolvoval Motoškolu Sport na okruhu v Brně.

Motoškola Sport v Brně navazuje na základní kurz Motoškoly, která má za úkol naučit motorkáře řídit svůj motocykl, seznámit se s okruhem, zvládat krizové situace a mnoho dalšího. Zato Sport je věnována lidem, kteří již mají na okruhu něco odjeto a chtějí se zlepšit. 

Nosným pilířem jsou instruktoři a v tomto případě máme ty nejpovolanější z nejpovolanějších. Pro mnohé hlavním trhákem bude jezdec MotoGP Karel Abraham, který je přítomen na všech kurzech Motoškoly Sport. Další velmi známou osobou je motocyklový kaskadér, držitel několika rekordů a v současné době ho můžete vidět i na obrazovkách televize Prima v pořadu Autosalon. Není to nikdo jiný než Pepa Sršeň Šiler. Čtveřici instruktorů uzavírá šefredaktor časopisu Motohouse Karel Táborský a  Petr Jandovský. Takže opravdu Vás mají v rukou jezdci, kteří mají za sebou řadu zkušeností, které předávají v rámci kurzu dál. Celý kurz vychází z učebnice Twist of the Wrist legendárního motocyklového závodníka, zakladatele California Superbike School Keitha Codea.

Motoškola Sport probíhá následovně. Skupinka lidí se rozdělí do skupin k jednotlivým instruktorům a vyjedou na dráhu. Cílem půlhodinového ježdění je roztřídit účastníky do vykonostních skupin podle toho jak se budou jednotlivým instruktorům na dráze jevit. Následuje pauza na oběd a po ní teoretická rozprava, která se opírá právě již o zmíněnou knihu. Každý účastník ji dostane při příchodu. Přiznám se, že na člověka může po dvouhodinové výuce padnout únava, neboť informací, které do Vás instruktoři sypou je opravdu hodně a po skončení máte hlavu jako meloun. Následně se všichni přesunou ke svým motocyklům a po ruce jsou jim jak instruktoři tak profesionální technik, který každou motorku zkontoroluje a provede základní úkony, jako dofoukání pneumatik, popřípadě upraví nastavení podvozku. 

Po tom všem se oblíknete do kombinéz, zařadíte do své skupiny a za instruktorem vyrážíte na trať. Pozice za instruktorem se po odjetí kola střídá, takže každý může přesně vidět techniku jízdy instruktora, najíždění do zatáček, brzdné body a mnoho dalšího. Instruktor Vás také pozoruje ve zpětném zrcátku nebo se vytáčí směrem k Vám. Po uplynutí 25 minut se vrátíte do boxové uličky a tam instruktor ke své skupině promlouvá a říká co kdo dělá špatně a co dobře. Takto se to opakuje třikrát, s postupným zrychlováním. Poslední půlhodinku jsou volné jízdy, kdy si můžete nové techniky vyzkoušet v rychlejším nebo pomalejším tempu. Cena 5700,- se může zdát vysoká, ale míra informací, které dostanete ji mnohonásobně převyšují. Získané znalosti jsou k nezaplacení. Takže pro ty co chtějí jezdit na okruhu vřele doporučuji, protože je lepší se hned na začátku naučit správné praktiky ovládání, než naučit se sám něco špatně. Protože špatné ovládání motorky může mít fatální následky. Nejhorší na tom ovšem je, že člověk někdy sám neví, že dělá něco špatně, dokud mu to ten, co ví neřekne.

04.04.2015 13:44/ Moto

Tvůj komentář:

O webu

Vítejte na MotorVillage! Web a blog v jednom. Máte před sebou projekt nadšence, který se zajímá o svět motorismu, jak jednostopého tak dvoustopého a rád by své názory, získané informace a zážitky prezentoval prostřednictvím MotorVillage všem návštěvníkům, kteří zde zavítají ať již náhodou, nebo se jedná o pravidelné čtenáře. Budeme rádi za všechny Vaše reakce a doufáme, že se obsah MotorVillage bude líbit!